Betalen
Via de balie
Na uw raadpleging gaat u opnieuw naar de balie ‘Kassa-Inschrijvingen-Opname’ (KIO) waar u zich inschreef bij aankomst in het ziekenhuis. Hier kunt u de raadpleging betalen met uw bankkaart. Cash betalen is niet mogelijk.
Aanvraag-overschrijving voor de betalingen van kinesitherapie of ambulante revalidatie (bij verblijf thuis) sessies worden regelmatig via het derdebetalerssysteem opgestuurd.
Een financiële tussenkomst van de mutualiteit is voorzien voor alle types van revalidatie. Het remgeld is afhankelijk van de duur van de revalidatie en het aantal disciplines. Meer informatie hierover krijgt u bij het intakegesprek. Een bijkomende tussenkomst door de hospitalisatieverzekering is mogelijk bij een revalidatie na een hospitalisatie. Hiervoor raadpleegt u best uw verzekering.
Via overschrijving
Voor enkele diensten en onderzoeken is het niet mogelijk om onmiddellijk te betalen na de raadpleging. In dit geval ontvangt u de factuur op thuisadres na een tweetal maanden.
U moet dan binnen de 20 dagen na ontvangst betalen via overschrijving, via de app POM of aan de kassa in het ziekenhuis. Bij het overschrijden van deze termijn wordt een extra kost via schadebeding aangerekend.
U kunt de Facturatiedienst altijd contacteren met vragen over de inhoud of de betaling van uw factuur.