Sociale Dienst voor UZ Brussel-medewerkers
Het UZ Brussel voorziet gratis sociale dienstverlening voor zijn medewerkers via een externe organisatie, POBOS. De sociale dienst wordt georganiseerd door een ervaren team van maatschappelijk assistenten. Als medewerker kan je hen gratis contacteren en heb je recht op 2 telefonische interventies.
Elke interventie wordt vertrouwelijk behandeld en jouw identiteit wordt niet doorgeven naar UZ Brussel. Uiteraard checkt Pobos wel of je medewerker bent van ons ziekenhuis.
Waarvoor kan je bij de sociale dienst voor UZ Brussel medewerkers terecht?
Je kan op deze professionele hulp en steun beroep doen, in geval van:
- Gezinsproblemen (relatieproblemen, echtscheiding, communicatieproblemen met de partner of de kinderen, …)
- Problemen van sociale aard
- (Ongeneeslijke) ziekte, moeilijke revalidatie, …
- Problemen van financiële aard, afbetalingsmoeilijkheden, schulden, ...
- Het overlijden van jouw partner, een familielid, een collega, een vriend(in), ...
- Een gerechtelijke procedure of een twist of geschil in de privésfeer, ...
- Nood aan informatie over jouw sociaal statuut, kindergeld, uitkeringen, pensioenregeling, fondsen, studiebeurzen, ...
- Ongecontroleerd gebruik van alcohol, drugs en/of medicatie en je dit probleem daadwerkelijk wenst aan te pakken
Pobos Call Center - 0800 11 0 11
- Bel naar het gratis nummer 0800 11 0 11 (24/24 & 7/7).
- Geef aan dat je medewerker bent van UZ Brussel.
- Geef je naam en voornaam en telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
- Geef aan dat je een hulpvraag hebt voor de sociale dienst.
De persoon die jouw oproep heeft aangenomen, geeft jouw hulpvraag door aan een medewerker van de sociale dienst die binnen de 3 werkdagen met jou telefonisch contact opneemt.